Zincir marketlerin hepsi indirime gidiyor
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Perakende Komitesi Başkanı Yavuz Altun, zincir marketlerin hepsinin indirime gideceğini teyit ettiklerini açıkladı.
Ticaret Bakanı Mehmet Muş, 26 Aralık 2022 tarihinde Migros’un üst yöneticisi (CEO) Özgür Tort, A101’in CEO’su Cem Maltaş, ŞOK’un CEO’su Uğur Demirel ve BİM’in CEO’su Galip Aykaç ile bir araya gelmişti. Muş, toplantıya ilişkin, “Asgari ücret zammı sonrası etiket fiyatlarıyla ilgili uyarılarda bulunduk. Piyasa düzenini ve işleyişini bozmaya dönük haksız fiyat artışlarına asla müsaade etmeyeceğiz” bilgisini vermişti.
ZİNCİR MARKETLER İNDİRİM KARARI ALDI
Bu görüşmeden kısa süre sonra bazı zincir marketler aldıkları indirim kararını duyurdu. ŞOK’un bin üründe fiyatları sabitlemesinin ardından, Migros ve CarrefourSA da kampanyalarını duyurdu. Migros, ocak ayı boyunca 419 ürünün fiyatlarını değiştirmeyeceğini, CarrefourSA da bu ay 20 bin üründe yüzde 20’den yüzde 40’a varan indirim yaptığını bilgisini paylaştı. Son olarak da Happy Center Marketleri, gıda ve gıda dışı ürünlerde etiket fiyatlarını yüzde 10 ile 20 arasında düşürdü.
‘PERAKENDE FİYATLAR DA DÜŞECEK’
İTO Perakende Komitesi Başkanı ve Happy Center Marketleri CEO’su Yavuz Altun, bugün yaptığı yazılı açıklamayla konuya dair bilgi verdi.
Altun’un açıklaması şöyle:
“Baz etkisi nedeniyle aralık ayından itibaren enflasyon düşmeye başladı. Yeni yılla birlikte enflasyonun hızla geriye gitmesini bekliyoruz. Enflasyondaki bu düşüşe paralel olarak perakende fiyatlar da düşecek. Komite Başkanı olarak, zincir marketlerle görüştüm, hepsi fiyatlarda indirime gideceğini teyit etti. Sektör olarak, halkımıza verebileceğimiz tüm desteği sunacağız.
‘ET VE SÜT ÜRÜNLERİNDE DE İLERLEYEN SÜREÇTE İNDİRİM YAPABİLİRİZ’
Happy Center Marketleri olarak da gıda ve gıda dışı ürünlerde indirime gittik ve indirimlerin her geçen gün devam edecek. Yeni yılla birlikte gıda ve gıda dışı ürünlerde etiket fiyatlarını yüzde 10 ile 20 arasında düşürdük. Et ve süt ürünlerinde ise arza bağlı olarak ilerleyen süreçte indirim yapabiliriz. Enflasyonist etki azaldıkça başta gıda olmak üzere bütün ürünlere bu indirimleri yansıtmak istiyoruz. Ancak şu kadar üründe şu kadar indirim yapacağız gibi popülist söylemlerden uzak durup gerçek indirimi halkımıza yansıtma kararlılığındayız.” (ANKA)