Ekonomi

En az 2,5 milyon öğrenci EBA’ya hiç erişemedi… Vahim tablo hakkında Bakan Selçuk’a 4 soru

İleri Haber

HDP’li Şevin Coşkun, MEB tarafından yayımlanan EBA Erişim Raporu’nda öğrencilerin uzaktan eğitime erişim verilerinin düşük olmasını Meclis gündemine taşıdı. Coşkun, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’a “Yapılacak olan sınavlarda derslere hiç giremeyen öğrencilerin sınava tabi tutulmasının ölçütü ve koşulları nasıl sağlanacaktır?” diye sordu.

Yeni tip koronavirüs (Covid-19)  salgını nedeniyle Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden geçilen uzaktan eğitime 81 ilin erişim durumu İl Milli Eğitim Müdürlüklerinin, Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) gönderdiği EBA Erişim Raporu ile ortaya çıktı. 

Rapora göre, devlet okullarındaki 15 milyon 190 bin 878 öğrenciden yüzde 14,8’i, yani 2 milyon 409 bin 811 öğrencinin EBA’ya hiç erişemediği tespit edildi.

EN KÖTÜ TABLO ŞANLIURFA’DA

Şanlıurfa’da 633 bin 207 öğrenciden yüzde 55,1’i olan 349 bin 380 öğrenci eğitim dışında kaldı. 81 ilde en kötü tablo Şanlıurfa’da görüldü.

İstanbul’da 2.9 milyon öğrenciden 144 bin, İzmir’de 732 bin öğrenciden 68 bin, Ankara’da 1 milyon öğrenciden 46 bin, Gaziantep’te 600 bin öğrenciden 166 bin, Ağrı’da 142 bin öğrenciden 67 bini de eğitim alamadı.

‘SINAVLARIN ÖLÇÜTÜ NE OLACAK?’

Konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıyan Halkların Demokratik Partisi (HDP) Muş Milletvekili Şevin Coşkun, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un yanıtlaması istemiyle bir soru önergesi verdi.

Coşkun, Selçuk’a şu soruları yöneltti:

1- Türkiye’de ilk Covid-19 vakasının görüldüğü 11 Mart 2020 tarihinden itibaren yaklaşık olarak bir yıldır devam eden süreçte 2 milyon 409 bin 811 öğrencinin EBA’ya erişememiş olmasına dair bakanlığınızın etkin önlemler alamamasının temel gerekçesi nedir?

2- Pandeminin devam etmesi durumunda bütün öğrencilerin etkin bir şekilde eğitim sürecine dâhil edilmesi ile ilgili bakanlığınızca hangi önlemler alınmaktadır?

3- Muş’ta toplam 105.696 öğrenciden 34.120 öğrencinin EBA’ya hiç erişemediği yani kentte ki öğrencilerin yüzde 32,3’ünün eğitim dışında kaldığı anlaşılmaktadır. Bu verilerden de yola çıkarak Muş’un eğitim problemi ile ilgili yapısal çözümler Bakanlığınız tarafından üretilecek midir?

4- 2 milyon 409 bin 811 öğrencinin EBA’ya hiç erişemediği tespit edilmişken yapılacak olan sınavlarda derslere hiç giremeyen öğrencilerin sınava tabi tutulmasının ölçütü ve koşulları nasıl sağlanacaktır?

Yazıyı Kaynağından Okuyun →

Mert Ege

Editör, 28 yaşında, Gazetecilik mezunu. Gündemi takip ederek sizlere en güncel ve gerçek haberleri ulaştırmayı hedefler. Objektif ve ilkeli yayın kendisi için en önemli ve hassas konuların başında gelir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu